Welcome to 2. četa 1. bataljona financijske straže "Mrcine"

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

• entries
    21
  • comments
    63
  • views
    18,035

Batman v Superman - Osvrt i može li DC sustići Marvel

Sign in to follow this
Followers 0
Džou Sisohvat

890 views

Želio bi početi i naviku pisanja osvrta na filmove koje pogledam u kinu, i mislim da bi ovaj mogao biti upravo idealan za početak. Ja sebe volim smatrati filmofilom i imam osobito slabu točku za filmove o superjunacima. Sve što napišem ovdje je isključivo moje mišljenje i ono nije po nikojem kriteriju nužno "bolje" ili "točno". Okej, sad kad smo makli to sa puta, krenimo!

Dakle, prvo moramo uspostaviti neke činjenice!

• Ja obožavam žanr filmova o superjunacima, prvi film koji me je stvarno uvukao i zainteresirao je bio Iron Man još 2011. godine, na ekskurziji, na dugi nagovor prijatelja.
  • Ja sam isto tako veliki obožavatelj Marvelovih stripova, čitao sam sve glavne događaje Marvelovog kontinuiteta (stvari poput World War: Hulk, Civil War, House of M, Dark Reign, Siege...) a posebno sam još čitao Iron Mana, nešto malo War Machinea, nešto malo Spidermana, malo Thora i Thunderboltse (marvelov tim superzlikovaca na zatvorskim kaznama koji se bore za dobro umjesto robije, u doba dok je to vodio Osborn a u timu bio Venom i ekipa)...
  • Priznajem da nikad ništa DC-evo nisam čitao
  • Nisam gledao DC-eve serije, mediji ih nažalost ne reklamiraju dovoljno, čuo sam da je Flash jako dobar i da bi ga se isplatilo pogledati.
  • Ogroman sam fan Nolanove Batman trilogije (gledao sam ih daleko prije Marvelovih filmova), smatram ih remek djelima (u granicama žanra), osobito drugi nastavak sa Heathom Ledgerom u ulozi Jokera.
  • Nemam pojma tko su Green Lantern, Aquaman i Wonder Woman, osim onog što sam uspio saznati igrajući DC Universe Online u koji sam utukao dosta sati
  • Smatram da je Superman glup po konceptu (dovoljno je reći da svaka svađa koja uključuje Supermana i bilo što drugo logično mora završiti supermanovom pobjedom, ako taj fajt nije uključivao kriptonit i/ili ako superman nije neprijatelju pustio da ga pobijedi, a ja kriptonit smatram elementom s kojim je veoma lako pogriješiti i učiniti ga "jeftinim").
  • Ja smatram da MCU (Marvel Cinematic Univrese) je veoma zanimljiv "projekt" koji je postavio ljestvicu iznimno visoko za moderne filmove o superjunacima, naizgled se čini da Marvel sada, kad se čini da opušteno nastupa sa pozicije tržišnog vođe ne može pogriješiti (ja sam prvi pljuvao po Raketnom Rakunu i stvarno sam progutao sve svoje riječi; bio sam iznimno zabrinut oko Ant-Mana i na kraju je ispao izvrsna, opuštena komedija).

Dakle, iz gore navedenog se može zaključiti da sam ja fanboy i DC-a i Marvela, iako da me pitate što bi gledao do kraja života da moram birati između to dvoje, bez razmišljanja bi odabrao Marvel, jer smatram da DC previše varira sa snagom svojih likova, da je ponekad prerandom da bi neke stvari imale smisla, čuo sam da je Supermanu u stripovima razina moći nestabilnija od Sirijske granice, te da ponekad može povlačiti cijele planete, a kad je to potrebno zbog dramatičnog efekta, avion ga može poklopiti i teško mu naštoditi...

Sada se napokon bacimo na Čovjeka Šišmiša protiv Super Čovjeka: Zoru Pravde. Iskreno, nikako mi se nije sviđala pomisao na ove filmove. Imao sam dojam da DC pokušava sustići Marvel i izvući novac iz poprilično dobrog tržišta. I nažalost neke od tih slutnji je ovaj film itekako potvrdio. I to možda ne bi bilo nužno loše da je DC posvetio jednaku količinu vremena razradi svojih likova.

Ako se točno sjećam, projektno ime ovog filma je bilo isprva: Man of Steel 2, što indicira da je DC vjerojatno želio napraviti još jednu trilogiju o jednom superjunaku. No onda je nekom palo na pamet: "Pa mi sigurno nećemo uspjeti ponoviti uspjeh Dark Knight trilogije, zašto jednostavno ne rebootati Batmana (zbog čega sam ja apsolutno bio bijesan, premalo je vremena (bilo) prošlo) i pokušati zaraditi kao i Marvel.

DC-eva žurba je vidljiva iz činjenice da je Marvel prije zaključivanja Faze 1 izbacio sljedeće filmove: Iron Man (2008), The Incredible Hulk (2008), Iron Man 2 (2010), Thor (2011), Captain America: The First Avenger (2011) i tek onda Marvel's The Avengers (2012).

Brinule su me brojne druge stvari, da Ben Affleck neće biti dobar, da će Lex biti grozan, da će Wonder Woman biti grozna itd. itd. I nažalost kod nekih stvari sam bio u pravu. No analizirajmo točku po točku :D

1. Ben Affleck kao Batman / Ben Affleck kao Bruce Wayne

Postoji razlika između ove dvije stvari. Jednom sam pročitao jednu tvrdnju koja mi je nije mogla činiti više istinitom - "Marvel piše priče o ljudima koji pokušavaju biti superjunaci. DC piše priče o superjunacima koji pokušavaju biti obični ljudi." Ja moram priznati da sam bio potpuno u krivo oko Batflecka i iskreno smatram da je Ben Affleck kao Batman najbolji Batman kojeg smo ikad imali, ali isto tako ne smatram da je najbolji Bruce Wayne kojeg smo ikad imali. I što je najgore to uopće ne mora biti zbog toga što on ne može odglumiti ulogu, nego jednostavno zbog činjenice da u 2,5 sati koliko traje BvS jednostavno nije bilo vremena za bilo kakvu karakterizaciju. To je jedna od stvari koje mi iznimno smetaju, činjenica da je cijeli Wayneov karakter sveden na: "Superman loš. Moram ubiti Supermana." Bale je možda bio bezličan batman, ali je odglumio sjajnog Brucea Waynea kojeg Batfleck još uvijek nije imao priliku nadmašiti.

No, ajmo malo o Batmanu! Ovaj Batman je stravičan. Ovaj Batman je ubojica. U jednoj sceni u filmu sam napola očekivao jumpscare i to od jednog od glavnih junaka filma. Ovaj Batman koristi oružje (što inače ne čini nikad), njegov glas je stravičan, koristi se zastrašujućim metodama (žigosa kriminalce). Zapravo je ideja ovog Batmana toliko brutalna da postoje određene scene borbe koje su toliko grafične da će izaći još jedna verzija filma (pretpostavljam na Bluray) koja će sadržavati scene koje su morale biti izrezane iz filma zato da bi se zadržao nizak PG rating i da se ne bi riskiralo da film postane 18+ (iako je smiješno da je Deadpool napravio ogroman komercijalni uspjeh upravo zahvaljujući činjenici da je 18+ (mala opaska autora: Deadpool nije dio Marvel Cinematic Universea jer ga izdaje Fox na Marvelovu licencu a ne Marvel Studios).

Batman je badass. Ali svi mi znamo da je vrlo često Batman dobar koliko je Joker dobar, a iskreno i dalje sam zabrinut oko Jareda Letoa. Osobito jer je casting za BvS bio samo djelomično uspješan.

2. Jesse Eisenberg kao Lex Luthor (zapravo Alexander Luthor)

how-will-lex-luthor-play-into-batman-vs-

Možda ga netko voli ali ja ga prezirem. Iz dna duše. Naravno, Jesse Eisenberg je u ovom filmu imao par zabavnih trenutaka (čak sam se i ja zahikotao), ali ni jedan od njih nije ono što su ljudi očekivali. Hladnog, proračunatog industrijalca Lexa Luthora. Mastermind koji upravlja cijelom situacijom iz sjene. Toga jednostavno nije bilo. Kada sam vidio casting odluku za Lexa Luthora imao sam nade. Mislio sam isto što su brojni drugi ljudi mislili i ponadali se - da ćemo dobiti Marka Zuckerberga kao Lexa Luthora, osobu koja medijskim utjecajem diskreditira Supermana, očekivao sam nešto smislenije od neurotičnog prebogatog napola idiota koji pokušava napraviti kaos samo jer je zao. Lex nema u ovom filmu nikakvu motivaciju. Nikakvu. Osim generične motivacije koju vidimo u svakom generičnom filmu.

Žalosno je da je Jesse Eisenberg odglumio odličnog Jokera. Njegov način govora, geste i ponašanje općenito bolje odgovaraju Jokeru nego Lexu Luthoru. Veliki palac dolje i nada da će Warner Bros shvatiti gdje su pogriješili i zbog čega se ljudima Lex ne sviđa.

3. Gal Gadot kao Wonder Woman

Nikad mi se nije sviđao koncept Wonder Woman, ali ovaj film je uspio učiniti da osjetim da je njen lik stvarno epic. Moj problem je činjenica da kad sam vidio njenu sliku sam mislio da se radi reboot Xene: Princeze Ratnice (ne šalim se). One su obje amazonke i ratnice, i vjerojatno je to zbog toga, ali je i dalje smiješno. Drugi problem - naglasak. Gal Gadot je izraelka i zbog toga vjerojatno nikad neće uspjeti potpuno ubiti naglasak (iako je puno bolje nego što su brojni ljudi očekivali). Ipak, bilo je ok za ovaj film a zanimljivo će biti hoće li postati teško slušati taj naglasak cijela 2 sata u njenom samostalnom filmu koji tek ima izaći. Ipak, lik je solidno napravljen i iskreno sam zaintrigiran što će se s njom događati u budućnosti.

4. Akcijske scene su možda najbolje što sam ikada imao priliku vidjeti

Ali stvarno. Gledao sam film u 4DX u Areni Zagreb i vjerojatno je i to utjecalo na jačinu doživljaja (svi efekti su integrirani u film osim vode - pretpostavljam da ne bi se smočile 3D cvike), ali gledati scene iz Man of Steela iz Batmanove perspektive je bilo... nezaboravno. Scene borbe su napravljene sa takvom brigom i preciznošću da se čovjek vrlo lako zapita što bi se dogodilo da je jednaka ljubav posvećena i ostatku filma...

5. Kriptonit je korišten pametno i stvarno je učinio borbu Batmana i Supermana užitkom za gledati

Šokantno ali je tako. Uspjeli su napraviti film o Supermanu gdje cijela ta stvar sa kriptonitom ne zvuči kao glupost. Iskreno, toj činjenici doprinosi i to što je Superman daleko slabiji nego u brojnim drugim prikazima, ali ono što je važno jest da je na kraju dana Batman imao šansu. Ni u startu se nije radio o velikim količinama, a već sada ga većine nema.

6. Film ima više rupa nego švicarski sir kroz koji je netko sasuo spremnik iz puškomitraljeza

Sad je nažalost vrijeme za još malo lošeg. Ja nisam imao problema s ovim jer sam imao u startu jako niska očekivanja. Ali Batmanova motivacija je jako loša ali on čak i tu motivaciju doslovce zaboravi u doslovce u jednom trenutku. Film ima jednu scenu koju ne želim spoilat, ali je potpuno zaboravljena u ostatku filma. Bruce Wayne je totalno sam zanemari. Crnkinja iz onog Afričkog sela priča kako je Superman pobio njeno selo. Tko je njoj platio? Tko je radio obdukciju tih tijela? Odakle Lex zna tko su i Batman i Superman? Zašto Kriptonit je mogao bit nađen samo u jednom World Engineu? Zar nikom nije palo na pamet ući u svemirski brod Kriptonaca i stisnuti onu tipku? Zar nikom nije palo na pamet poslati Supermana da pođe i vidi što ta tipka radi? Kakvu motivaciju Lex ima? Ugh...

U ovom filmu nitko nema pravilnu motivaciju. Nitko.

7. Doomsday

Batman-V-Superman-Movie-Doomsday-Trailer

Prijepis razgovora iz Warner Brothersa:

-Hej, treba nam na brzinu neprijatelj za kojeg treba troje ljudi da ga pobijede. Hm, da, Doomsday. Ali nemamo pare za model.

-Nema veze, ukrast ćemo najgeneričniji model iz bilo koje supergenerične igre.

-Super ideja!

Ovo je problem. Doomsday izgleda kao nešto što kosiš minigunom u Serious Samu. Izgleda kao jebeno stvorenje iz Evolvea.

8. DC sprema Injustice

Batman-V-Superman-Trailer-Fight-Heat-Vis

Superman će biti bad guy. Ali problem je u tome što mi nikad nismo vidjeli priču o Supermanu kao dobrom liku. Nikad nećemo imati priliku vidjeti Supermana kao nekog tko predstavlja stvarno to "svjetlo na kraju tunela" ili spasitelja čovječanstva. Ja, čak i kao mrzitelj Supermana bi želio vidjeti to, želio bi vidjeti dobro razrađenu priču za Supermana. A ono što ćemo dobiti je sprint do tog trenutka kada mogu udariti sa tom Injustice pričom i pretvoriti ga u zlog lika. I što je najsmješnije nikog neće biti briga. Niti ljude koji žive u toj fiktivnoj Zemlji, niti nas kao gledatelje... Ja obožavam ideju Injusticea, ali mi se čini da će DC u silnoj strci jednostavno spucati priliku za odličan plottwist i odličan character arc.

9. Lois Lane

Od jednog od najdražih likova iz Man of Steela, su je pretvorili u alat da bi učinili borbu težom za Supermana. Ona je bila u prvom nastavku stvarno važan lik koji je meni na mnogo razina bio veoma drag (možda draži čak i od glavnog lika), dok ona u ovom filmu je ista ona vrsta ženskog retardiranog sporednog lika koji konstantno upada u nevolje da bi je superjunak morao spašavati. To mi previše zvuči kao Spiderman i to nije dobra stvar.

ZAKLJUČAK:

Film je bio iznimno zabavan što se tiče akcije, no opadanje gledanosti već u drugom tjednu pokazuje da film ima ogromne probleme. DC i WB su u panici i prilagođavaju strategiju, Batman će sada dobiti svoj film koji će režirati sam Batfleck. Ovaj film pati zbog korporativne strategije. Nažalost se čini da će ova cijela franšiza nastaviti patiti od brzanja i propusta.

No! Ja i dalje jedva čekam Suicide Squad i nadam se da će biti upola dobar kao trailer koji je nedavno izašao (pogledajte ga ispod), no opet i tu sam zabrinut. Dok sam na primjer siguran da će Margot Robbie bit PREJEBENA Harley Quinn, ipak s druge strane boga pitaj kakav će biti Will Smith, ili Cara Delavigne koja je jebena manekenka... A da ne pričamo o Jaredu Letou o kojem cijeli ovaj film praktički ovisi.

Za kraj. Bili vam preporučio da pogledate ovaj film? Defnitivno da! Film je dovoljno dobar da bi se uložio neki novac na njega ako iole volite superjunake. Film ima emocionalne trenutke koji su inteligentno napravljeni. Meni je samo osobno jako žao vidjeti koliko je potencijala protraćeno u ovom filmu. Treba još vidjeti što će nam budućnost donijeti...

FINALNA OCJENA: 6/10

Evo vam za kraj jedna slika, po običaju, a uz sve ostalo još i tematska ;)

288976BF00000578-3086990-image-a-13_1431