Welcome to 2. četa 1. bataljona financijske straže "Mrcine"

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

wormeaten

Kadet
  • Content count

    559
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

About wormeaten

  • Rank
    Arma3 vod
  • Birthday 12/27/1966

Profile Information

  • Spol Muško
  • Lokacija Jastrebarsko
  1. Letu Štuke letu avioni.
  2. Kako bi milka Babović rekla #trostruki aksl".
  3. Evo prošlo je 4 mjeseca od najave i Ryzen se uzdigao. Mjesec dana nako Ryzena 1800 i 1700 sa 8/16 jezgri izašao je i jeftiniji 1600 6/12 i 1400 i 1500x sa 4/8. Dakle Ryzen se upotpunio. Kakvi su prvi dojmovi i testovi? Pozitivni, defakto nisam našao neku lošu kritiku iako je bilo malo problema ispočetka prvenstveno zbog nove arhitekture čipa nakon mjesec dana M4 ploče su updateovali Biose a pojedini softwarei napravili optimizaciju za Ryzen i stvari izgledaju više nego dobro pogotovo ako u sve uzmemo u obzir cijenu Ryzen konfiguracije. Neću se sada loviti suhoparnih banchmarkova ovo ono pisat ću isključivo o dojmovima baziranim na tim benchmarkovima i dojmovima testera uz naravno usporedbe performansi sa cijenom. Ryzen su svi otključani za overcloackanje ali Ryzen ima i tu mogućnost da se sam overcloaka do određene temperature kada automatski spuštanjem takta također uz hladnjak spušta temperatutu procesora. Cloackanje međutim ne dosiže brzine poput Intela recimo i7 7700K kojeg možemo tjerati i do 5GHz Ryzen se diže do nekih 4.1 max nakon ćega se strahovito diže temperatura što u stvari onemogućuje daljnje cloakanje. Nemorate se bojati do tih brzina temperature su sasvim solidne i netrebate nikakvo vodeno skupo vodeno hlađenje jer solidne brzine se postižu već sa defaultnim coolerom koji dolazi uz procesor. U igrama Intel i dalje drži bolje rezultate uglavnom iz dva razloga. Jedan je što i dalje ima brže rezultate ako mjerimo samo jednu jezgru ali rezultati se popravljaju kako se sve više igara prilagođavaju novom procesoru. To se uglavnom odnosi na zastarijele engine koji uglavnom rade na jednoj jezgri poput DCSa ili ArmAe ali noviji naslovi su rezultati podjednaki a u nekim je Ryzen čak i bolji. Dakle potencijal za budućnost je tu. Što se ostalog tiće Ryzen je ili u rangu mnogo skupljih Intelovih pandana ili čak i puno bolji. Recimo ako jedan i5 7600K full overcloackan na 4.6 može parirati ili biti bolji uglavnom u starijim igrama gdje je takt najvažnija opcija jedan Ryzen 5 1400 4/8 koji će koštati manje od 1500Kn u radu jednostavno opere i5 7600K 4/4 samo tako a da ne govorimo o Ryzen 5 1600 6/12 koji je nekakav best buy opcija i koštat će izmeđi 1800 i 2000 Kn i u mnogim operacijama nadmašuje i i7 7700K 4/8 koji košta preko 3200Kn. Za napomenu i5 7600K košta oko 2300Kn. U tu razliku u cijenama moramo i uračunati cijenu matične. Za Ryzen bi se uglavnom bazirao na dva cipseta B350 i X370. B350 je defakto istih performansa kao X370 jedino te ploče imaju manje USB priključaka straga i nemaju SLI/CF podršku. Nisam uspoređivao X370 ali mislim da su odsjetno skuplje ali sam recimo usporedio iste klase ploča za AMD i Intel. Za to mi je bila kako najisplativija tako i podjednakih performansa MSI Tomahavk ATX ploča B350 i Z270. B350 košta 950Kn a Z270 1300Kn pa ćemo njih uzeti kao referentnu točku za usporedbu cijene konfiguracije memorije i ostalo je isto stoga ne utječu na razliku u cijeni. Unatoč tome što Intel i dalje bolji kod igranja i ako se odlučite raditi konfiguraciju isključivo za igranje treba uzeti u obzir više faktora. Kao prvo ta prednost odnosi se uglavnom na igre poput DCSa ili ArmAe ali moramo uzeti u obzir da se Ryzen iako sporiji u nekim igrama pokazao vrlo dobrim jer nema nikakvih bottleneckova prema grafičkim a osječaj je vrlo glatkog igranja upravo zbog toga i zbog malog opterećenja procesora. Također ako uzmemo u obzir i cijenu konfiguracije koja je oko 1000Kn tu razliku u cijeni možemo upotrebiti za bolju grafičku pa da umijesto recimo GTX1070 uzmemo GTX1080 a svaki Ryzen je definitivno bolji od bilo kojeg Intela sa GTX1070. I tu Intel gubi svaku prednost. Inače da napomenem komentar jednog testera koji je istovremeno renderirao video na 10MBs i igrao Battlefield 1 a da nije značajnije primjetio utjecaj na performanse u igri. Dakle Ryzen u multitaskingu jednostavno rastura. Sada je na redu Intel da odgovori na izazov. Već se vidi da bi ova tržišna utakmica mogla biti vrlo zanimljiva i da bi nakon jedno 15 godina kad je zadnji puta tržište bilo ravnopravno podijeljeno sa Athalonom. Intel je već najavio smanjenje cijena kao prvi odgovor na Ryzen. Izgleda da ga je ovo ipak malo iznenadilo i natjeralo medu da se probudi iz zimskog sna. Sad da vidimo konačno nešto novo i od Intela koji se definitivno zadnjih godina ulijenio. Evo i jedan video koji će zanimati mnoge sa ovog foruma da vide Ryzen u omiljenoj igri.
  4. Nakon što mi je Bobby poslao jednu "lego kockicu" (opaska autora posta vezano uz improvizirano kučište u koje je ugrađen EDtracker) bio sam u prilici se već jedno mjesec dana igrati malo sa istim te vam prenosim svoje prve impresije. Nakon početnih problema sa kalibracijom kojima još uvijek nisam utvrdio pravi razlog nakon kalibracije sve je proradilo super. Pretpostavka da možda moj USB kabel nije baš bio ok te je moguće stvarao probleme zbog kojeg nisam uspio dobiti dobre rezultate jer kad sam se našao sa Bobbyjem jednostavno je od prve proradio ali uz drugi kabel. Možda je samo trebao čuti glas od svog stvoritelja. Uglavnom kao netko tko je naučen na 6DoF i IR clip ovo e bilo osvježavajuće iskustvo iako je ED samo 3DoF uređaj njegova preciznost i glatkoća izvedbe nadoknađuje sve nedostatke 3DoF u odnosu na 6DoF. Jednostavno rećeno ED tako dobro radi da se IR clip ipak nemože mjeriti sa njime. Nema nikakvih prekida ako malo pretjeraš sa pokretom glave pa izađeš iz vidnog polja kamere ili slićno. Ed jednostavno radi uvijek bez obzira na brzinu pokreta tvoje glave sve registrira bez greške. Ako mu još podesimo tzv pseudo 6DoF teško je i primjetiti da ne postoji pravi 6DoF dapače čak ako se to dobro podesi dijeluje u nekim situacijama prirodnije u odnosu na pokrete glave i tijela naročito kad se čekira šestica. Za sjedeće igre poput simulacija letenja ili vožnje čak bi ED stavio u malu prednost u odnosu na IR clip zbog toga jer nemaš potrebe za nekim velikim pozicionalnim trackingom jer sve prirodne pokrete možeš dobiti kroz pseudo 6DoF. U ArmAi čak i nemaš neke posebne potrebe za 6DoF čak bi rekao da je 3DoF za ArmAu sasvim dovoljan. Ako sve to uzmemo u obzir i na kraju troškove recimo DIY izrade clipa i PS3Eyea i EDtreckera da sada nemam ništa mislim da bi rađe uzeo EDtrecker od 6DoF clipa. U svakom slučaju nema savršenog riješenja IR tracker ima svojih mana također jer si limitiran prostorom i kojem on funkcionira pa su ti pokreti malo ukoćeni s druge strane Gyrotracker (EDtracker) direkcionalno prati savršeno ali nekima je mana to što nema pozicionalnog praćenja. U svakom slučaju je u najmanju ruku ravnopravna riješenja za tracking pa je na vama da razmislite jel možete preživjeti bez full 6DoFa ili ne. Nisam imao puno vremena za neko duže praćenje kroz igre ali i to ću napraviti pa očekujte nastavak ovih mojih prvih dojmova kroz recenziju u dužoj praktičnoj pripremi.
  5. Evo izašao je prije par sati i treći dio onoga PSmove za headtracking. Ista ona idejy koju sam ja govorio da bi funkcionirala zajedno sa EDtrackerom kao pozicionalni tracking. A evo i gdje lako možete naručiti VR naočale po prihvatljivim cijenama. Već sam isfiltrirao prema odeđenim karakteristikama da imaju bitne stvari kao 90 -110 FOV i da ima mogućnost fokusiranja i rihtanja razmaka očiju dakle sve što treba za dobar VR. Za mnoge modele imate recenzije na Youtubeu pa malo pretražite ako ste zainteresirani da ubodete jedan. Dostava u Hrvatsku je besplatna skoro za sve modele to provjerite prije naruđbe i svi modeli ispod 22$ garantirano se ne plaća ništa dodatno poput PDVa ili Carine. http://www.gearbest.com/vr-headset-c_12105/vh05_yes__vh06_yes__vh08_90~-~110~degree/
  6. @Perica Posavski što se videa tiče već sam napisao da to ne predstavlja pravi dojam a i zbog rezolucije sam predstavio da bi mogao biti track. Osobno mislim, ne samo na tvoj video već na sve video uradke tog tipa da ne dočaravaju ništa od VRa jer vjerujem da je pravi dojam apsolutno nemoguće prikazati na ekranu. Tu se samo vidi taj 1:1 tracking. Inače mislim da bi bilo dobro da korisnici VRa što više dijele svoje dojmove ali na tehničkim detaljima poput dojma SDE i oštrine slike za čitanje instrumenata ili uočavanja meta kako u zraku tako i u daljini. Tu bi nam koristio video recimo da snimiš track kroz jednu leću čisto da vidimo taj SDE i kolika je vidljivost HUDa i instrumenata. Naravno da nam još malo i opišeš razliku između tog videa i osobnog dojma jer niti to leća kamere nemože jednako uloviti kao što to vidi ljudsko oko. To su po meni jedine i prave informacije i nejdu jedna bez druge. Što se videa tiče zašto ne koristiš AMDov Gaming Evolved. To ti je dio drivera, besplatan i daje najbolje rezultate čak bolje nego Shadowplay na Nvidia karticama?
  7. To mi je iznenađujuće, dakle nisu te AMD kartice tako loše kako ih pokušavaju predstaviti jer po performansama R9 380 je između GTX 760 i 770 dakle ispod minimalnih zahtjeva. Kad si kupovao tu karticu zbog monitora reze 3440x1440 očekivao sam 390 koja bi ti bila taman za taj monitor. 380 se ipak malo muči iako radi. To znači da bi meni moja R9 290 isto radila. Što se tiće Rifta sam sam rekao da je njegova prednost što je postavio standarde i sav se software radi prema njemu i Viveu koji je ista stvar. Malo lošija slika zbog jače izraženog SDE ali i malo oštrija jer je CV1 smanjio SDE filmom preko ekrana isto kao i na DK 1 zbog toga malo mutnija slika koja istovremeno kako muti sliku tako i rešetke koje se onda više utope u opću sliku pa manje dolaze do izražaja. Od tuda ta malo mutnija slika kod Rifta koja je kompromis za smanjenje SDEa. Iz oculusa je na jednom intervjuu izletjelo da su malo pogriješili jer su forsirali ta dva displaya a jedan 2560x1440 sa 100PPIa više daje definitivno bolje rezultate. To su dokazali Kinezi sa Pimaxom koji su boljim ekranom sa 4K rezom i gotovo duplim PPI u potpunosti eliminirali SDE. Ali nije to sada poanta nitko ne pljuje po Riftu. Rift i Vive su trenutno jedini finalni VR proizvodi na tržištu i točka. OSVR i Pimax su još u razvoju i u statusu DKa zato neke stvari ne rade najbolje ali se konstantno unapređuju u hodu stalnim updateovima. Svugdje su navedene kako Dobre tako i loše stvari i jednih i drugih. U nekim svarima su alternative bolje od originala kao recimo OSVR koji ima 444 full RGB ekrane time i bolju sliku od Rifta jer je to tehnička kategorija ne subjektivni dojam. Također i Pimax sa svojim 4K ekranom koji istina u 60Hz šalje sliku van na 1280x1440 po oku naspram 1080x1200 kod Rifta uz cca 800 PPI u odnosu na 400 kod Rifta. Najbolje od svega što su nas u Oculusu uvjeravali da PPI nema toliki utjecaj na SDE i da je trenutno riješenje u CV1 najbolje. Sve je palo u vodu. Danas postoje ekrani koji rade na 2560x1440 znači 1280x1440 po oku sa cca 700PPI i da samo u Oculusu isprave svoju pogrešku i izbace novi model sa takvim ekranom ne samo da bi bio jeftiniji već i daleko bolji jer postojeći ekran bi radio na postojećoj elektronici koju ima Rift. Ovako nas prisiljavaju da plaćamo njihove pogreške. Najveće inovacije koje su u Oculusu radili odnose se isključivo na headtracking bez latencije i to je jedina tehnologija gdje su udarili temelje iako se i ona bazira već postojećim riješenjima koja su unaprijeđena. Tu su danas bez premca i to je po meni jedina najveća prednost za Rift i Vive. Tu su upravo najveći problemi kod svih alternativa ali ne i neriješivi. Jedino što se treba još dodatno uložiti vremena i truda prvenstveno u optimiziranju i kombiniranju nekih opcija da to proradi kao Rift ili Vive koji su standardi i koga ove alternative pokušavaju odsimulirati. To postavlja jedno drugo pitanje a to je standardizacija VRa. Sadašnje stanje u VR svijetu je takvo da nemamo standarde. Zamislite da za svaku pojedinu igru morate mijenjati monitor ili grafičku kartice jer neka igra radi samo na Nvidiji a druga samo na AMDu a hočeš igrati obje. To im nesmijemo dozvoliti jer će onda PC postati kao konzole. Zato između ostalog podržavam sve te opesource alternative između ostalog. Tu je također i financijski faktor. Usporedimo samo cijene koje su trenutno aktualne prema izvorima iz kojih su nam dostupne u Hrvatskoj. Dakle trenutna cijena Rifta na amazon.de od kuda se može naručiti sa dostavom u Hrvatsku je 649€ plus minimum 20€ dostava ako ne i više. Dakle preko 5000 Kn da zaokružimo. OSVR HDK2 dođe cca preko 3700 Kn tako nekako i Pimax 4K sa dostavom i svim davanjima. Znači do kućnog praga. Kad se usporede to je ovako otprilike. Rift CV1 - 5000 Kn OSVR HDK2 - 3700 Kn - Rezolucija kao kod Rifta, sličan tracking, malo bolja slika zbog full RGBa, treba biti spreman na puno namještanja i updatranja da bi se postigli standardi koje rift ima. Pimax 4K - 3700 Kn - osjetno bolja slika i rezolucija bez SDE nego kod oba konkurenta, samo gyro 3DoF tracking, treba biti spreman na puno namještanja i updatranja da bi se postigli standardi koje rift ima. MobVR - od 1500 do 5000 Kn ovisno o komponentama Slika između OSVR i Pimax, treba biti spreman na još više namještanja i nadopunjavanja da bi se postigli standardi koje rift ima. Dakle cilj sve ove rasprave je da bi pojedinac prema svojim sposobnostima, očekivanjima i mogućnostima mogao lakše donijeti pravu odluku jer iskreno niti jedano riješenje nije baš jeftino pa niti čak najjeftinija opcija sa rabljenim LG G3 mobitelom a ne da se prepucavamo što je bolje. Jednostavno to je tako. Osobno trenutno si nemogu priuštiti niti tih 1500 Kn ali to mi je trenutno najbliža opcija ali treba dobro odvagnuti jer možda se ipak više isplati to prolongirati pa šparati za srednju opciju ili pak do full uštede za Rift ma kolko god to trajalo. Razlike nisu baš male ali sve na kraju ovisi i o osobnim stavovima jer kako Bobby kaže njega više brije to slaganje i uštimavanje nego sam krajnji rezultat a to su čisto subjektivne stvari isto kao i krajnji zaključak baziran na osobnim stavovima i uvjerenjima zato se uvijek pokušavam bazirati na što više činjenica i stvarnih tehničkih karakteristika jer svatko od nas će se na kraju drugačije odlučiti ili zaključiti jedino je bitno da bude zadovoljan sa krajnjom odlukom jer dojam VR je unatoč svim tehničkim pokazateljima vrlo osoban i subjektivan.
  8. To ti je sa monitora isto. Nego mene zanima Perice jel to još uvijek ona R9 380 koju si uzeo za novi monitor? Koju sad Karticu imaš? Inače mnogi ljudi ne samo na riftu već i preko moba ili na OSVR ili Pimax su rekli da na samom VRu nisu osjetili taj jurkines iako je na videu prisutan kao ovdje a ako je to na 380ici onda nije niti čudno jer je ta kartica ekvivalent GTX 670 dakle ispod VR mogućnosti a bogme i ispod reze na monitoru od Perice.
  9. E sad da ja malo nastavim. Ono 4K trenutno se odnosi samo na ekran kod Pimax 4K modela. Naime ako niste još do sad shvatili iako je navedeno ali ljudi puno po forumima griješe. Ekran je u 3840x2160 fizičke rezolucije dakle 4K ali zbog MIPI borda preko kojeg se spaja ekran sa HDMIjem zbog 1.4 standarda 4K rezolucija radi samo na 30Hz pa ta rezolucija nije pogodna za igre već jedino za fotke i filmove koji također rade na 30Hz. Pimax 4K je moguće pokrenuti u 2560x1440 dakle 2K na 60Hz kao Bobbyev Mob. E sad tu je također pitanje PPI ili punim nazivom pixela po inchu. To označuje fizićke točkice, saće kako vam drago od kojih se sastoji ekran i to je tako bez obzira na rezoluciju. Bobbyev mob ima nekih 540PPI dok Pimax 4K ima 806PPI ili skoro duplo nego CV1/Vive. Zato iako nema vani prave 4K rezolucije ipak ima prednosti u odnosu na CV1 upravo zbog tih 806PPI jer nema onog više manje iritantnog osječaja da gledaš kroz mrežicu za komarce. Pimax 4K je definitivno pokazao grešku Oculusa koji se odlučio na dva ekrana niže rezolucije sa niskim PPI od svega 440. U Pimaxu su rekli da rade na novoj ploči i spoju preko Display porta 1.2 što bi omokućilo i do 60Hz na 4K rezoluciji a možda i 75Hz uz Freesync preko AMDovih grafičkih. Zanimljivo bi bilo vidjeti dali i kakav utjecaj na performanse u VRu bi imao Freesync. Uglavnom Pimax 4k ako ciljate na 3840x2160 nativnu rezoluciju nećete dobiti na trenutnom uređaju ali uskoro bi mogli vidjeti poboljšani model koji se spaja preko DPa umijesto HDMIja. Ako vas to smeta pogledajte taj Pimax 4K ako ne čekajte noviji poboljšani model kad izađe. Evo vam i jednu recenziju gdje čovjek realno opisuje što vidi iako na prvoj strani ima hrpa pljuvača koji pljuju proizvod samo zato što je iz Kine bez pravih argumenata i da su ikad probali proizvod. Inače i Rift se proizvodi u Kini također. https://forums.geforce.com/default/topic/973608/3d-vision/quick-test-on-with-the-pimax4k/2/
  10. A ne ne prijatelju nećeš nas se samo tako riješiti još češ ti nama pisati a i onih par sa pravim riftovima nek se malo uključe da vidimo dojmove.
  11. DK2 je 1920x1080 cca 420PPI gdje je SDE značajno manji od DK1 ali i osjetno veći od CV1 te je na rubu prihvatljivosti. Jednostavno to je više osobe naravi nekima je prihvatljiv a nekima nije. U DCSu peoblem su čitljivost instrumenata i uočavanje meta. DSR/VSR je malo popravio stvar što se tiče čitljivosti i oštrine ali SDE je i dalje isti.
  12. Inače budučnost VRa je vrlo vrlo dobra da je kažem jebeno dobra. Vwć sada su dostupne tehnologije koje će omogučiti 8K (4K po oku) na već sada postojećem Hardwareu. Ako gledamo VR danas ima 6DoF tracking ali za potpuni dojam u VRu treba 8DoF. Pitate se kako 8 pa zar 6 ne pokriva sve. Da pokriva ali samo ako gledamo tijelo i prostor. Danas u VRu ako gledaš u nekom pravcu to ostvaruješ isključivo pokretom glave i tijela a što je sa očima? Oči također možeš pokretati gore/dolje ljevo/desno. Trenutni cca 100 FOV ti to uveliko ograničava te te prisiljava na isključivo korištenje tijela za smjer pogleda uz gubitak periferalnog vidnog polja. To je taj dojam dalekozora. Prvo riješenje koje već postoji su dva veća ekrana koji ti šire vidno Polje na preko 200 stupnjeva što automatski uključuje periferalno vidno polje. Da ali to danas iziskuje jednostavno preveliki Hardware. Optimalni bi bio 3xGTX1080 u SLIu jer se danas renderira cijela slika bez obzira na fokus dijela slike koji se promatra. To znači da se i periferalno vidno polje jednako renderira kao i ono na koje smo fokusirani gdje Hardware ne čini nikakvu razliku između fokusa i periferalnog vidnog polja, njemu je sve cijela rezolucija fokus. Zato danas u igrama imamo razne simulacije sa motion blurom i slično što samo još više opterečuje GPU u ustvari nerealno pokušaju simuliranja pravog vida. E sad tu dolazi eyetracking. Tehnologija koja već danas postoji i koja prati pokrete zjenice oka. E koje to sad benefite nosi? Već sada Nvidia i AMD razvijaju tehnologiju koja omogućava da uz pomoć podataka eyetrackinga punu kvalitetu slike renderiraju samo tamo gdje je fokus a što se više širi prema periferiji pada i kvaliteta renderiranja što bi u potpunosti i realno simuliralo periferno vidno polje. Time bi bili potpuno svijesni svega što se događa oko nas a nebi trebali punu kvalitetu i oštrinu slike kako je to danas. Dakle slično kao DSR/VSR koji na monitorima niže rezolucije diže kvalitetu slike renderiranjem slike u višoj rezoluciji od naravne. Dakle ovdje se događa isto samo u obratnom smijeru. Ovdje periferni vid renderira u nižoj rezoluciji ali zbog fokusa to nismo niti svjesni i ne primjetimo a GPU se uveliko rasterećuje te se za 4K rezoluciju troše resursi kao za 2K rezoluciju s time što je u fokusu to 4K a na rubovima periferije pada i do 720p ali toga nismo niti svjesni jer gdje god pogledamo eyetracking to registrira i naš pogled je uvijek renderiran u realnom vremenu ovisno o fokusu pogleda. To se već ispitiva i planira ugraditi na StarVR za kojeg se4 zainteresirao IMAX koji planira koristiti tu tehnologiju za svoje 360 3D filmove. Dakle financijska podrška nije upitna jer su i velike kompanije sa neograničenim fondom za razvoj. Nvidia i AMD već imaju tehnologije koje omogućavaju neke dodatne VR funkcije na novijim generacijama grafičkih kartica koje već i mnogi od nas imaju u svojim računalima. Tako recimo SLI/CF kartice rade na način da svaka pojedina kartica u VR modu renderia sliku za jedno oko dakle kartica po oku. To znači da već danas imamo za vrlo prihvatljivu cijenu riješenja za takav vrhunski VR. Tako bi takva Cross Fire opcija sa AMDovom 2 x RX 480 koštala danas nekih 4000Kn. Namjerno sam naveo samo AMD iako će neki reći a SLI je bolji bla bla. Jednostavno za to postoji razlog jer Ngreedia je svoje kartice koje su u rangu sa RX 480 zaključala za SLI te nije moguće 1060 ili 1050Ti povezati u SLI tako da najjeftinija opcija za SLI bi bila 2 x 1070 što bi bilo 8000Kn a to je ipak malo previše tim više jer ti niti nebi trebao toliki hardware za taj VR nove generacije. Dakle nema veze sa AMD Nvidia ratom za koji me ustvari zabole. Eto to je ukratko neki uvid u trenutne smjernice i tehnologiju za VR koji se može dogoditi realno već u slijedeće 2 do 3 godine. Jedino je pitanje koliko će takav razvoj tehnologije pratiti Software tvrtke poput EDa. Nadam se da im neće trebati 10 godina da se prilagode kao što im to sada treba jer do dan danas nisu prešli na višejezgrene procesore a koliko dugo je ta tehnologija već prisutna u našim kantama.
  13. Da Perice dobro Bobby kaže ako gledamo samo kao VR Gear+mobitel koji nesmije biti ispod 1440p ekrana za pravi dojam je ustvari skuplji od Rifta pa takvo riješenje isključivo zbog VRa je neisplativo ali ako imaš takav mobitel dobar uvid ili čak i alternativa za pravi rift jer je slika bolja nego na riftu. Tu ne ulazim i u druge detalje koje sam naveo u prijašnjem postu oko kompatibilnosti. Znam za tvoj pokušaj sa sličnom stvari ali na mobitelu sa 720p ekranom definitivno nisi mogao dobiti pravi dojam jer je već DK2 sa 1080p granićni slučaj za omjer kvalitete slike i ukupnog dojma koji pruža VR. Na tim manjim razlučivostima ekrana jednostavno se nemože dobiti pravi dojam.
  14. E to Bobby, sad treba još probati RiftCat i kompatabilnost sa SteamVRom i to je to. Imaš sve što i Rift i više. Što se tiče pravih VR setova za sada je Rift standard iako ima zanimljivih alternativa koje ako ništa drugo dokazuju neke teorije kako i u kojem smjeru treba ići dalje. Dokazuju također da su u Oculusu pogriješili kad su se odlučili za ova dva ekrana umijesto jednog 1440x2560 koji ima značajniju prednost u od cca 100PPI što uveliko izoštrava sliku i umanjuje SDE. Dokaz tome je Pimax 4K koji ima fizički 4K ekran sa 880PPI. Iako zbog MIPI sučelja koje podržava samo HDMI 1.4 što znači 4K rezoluciju samo na 30Hz. Zbog toga se ne preporuča 4K rezolucija ali zato radi na 1440x2560 na 60Hz i 1080x1920 na 120Hz. To je razlog što ne radi na prirodnoj rezoluciji ali se benefiti 4K ekrana i njegovih 880PPI (za usporedbu CV1 ima 440PPI a Bobijev LG 530PPI koji je jedini i glavni razlog za veći ili manji SDE) itekako osjete jer je SDE gotovo u potpunosti nestao. I Pimaxu su potvrdili da rade na tome da se umijesto preko HDMIa napravi sučelje koje bi se spajalo na grafičke preko Display porta 1.2 što bi omogućilo da 4K rezolucija proradi direktno na 60Hz a ne samo kroz DSR/VSR (VSR je AMDova inaćica DSRa zbog copyrighta jer Ngreedia svu svoju tehnologiju naplaćuje i brani drugima da koriste dok je to kod AMDa opensource i besplatno.) kako je to sada i kod Rifta izmeđuostalog. To između ostalog omogućava i dva 4K displaya sa FOV od 210 stupnjeva. Već je i na CESu predstavljen Pimax 8K prototip sa kontrolerima i pozicionalnim trackingom a kažu da bi bio oko 500$. http://www.roadtovr.com/hands-pimaxs-8k-headset-proves-high-fov-vr-coming/ Unatoć svemu Pimax 4K i OSVR HDK2 bez obzira na neke prednosti i cijenu u odnosu na Rift nisu trenutno standardi te ako nemate volje, živaca a i nekog osnovnog znanja o kompjuterima nemojte ih niti uzimati jer vas čeka puno posla oko uštimavanja da to sve proradi kako spada za razliku od Rifta koji je više manje plug and play u ovoj fazi prvenstveno zbog trackinga koji je ipak bitan faktor ukupnog dojma za VR.
  15. Da a dostava je na pošti 19€ i stigne ti unutar 5 radnih dana najobičnijom pošiljkom.